lenti.hu / Hírek
 
KezdõlapHírekLenti városaÖnkormányzatKözérdekû információkTurizmusProgramokFotóalbumVideóalbumCégadatbázisKözérdekû adatokHelyi értéktárVálasztásokTemetõ megszüntetés

A Lenti Arany János Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola épületének energetikai korszerűsítése

Gönczi Ferenc Gimnázium és Szakközépiskola épületének energetikai korszerűsítése

A Lenti Napközi Otthonos Óvoda és Bölcsőde, és a lentiszombathelyi Kultúrotthon épületenergetikai fejlesztése
 
Regisztrljon, s adja fel aprhirdetst ingyen!
 
 
Keresend szavak:
Keress helye:
 
 
Tovbbi httrkpek...
 
 
 
 Hír és hozzászólások Hírek
Télen is egészségesen2012. December 7. 8:26

Télen, a hideg miatt, sokkal gyakoribbak a megfázásos betegségek, mint a meleg hónapokban. A depresszió kialakulásának esélye is jóval nagyobb ebben az idõszakban, aminek leginkább a kevés ideig tartó nappali fény a magyarázata. A sötétben, ugyanis megváltozik a szervezet mûködése, és hajlamosabbak leszünk a melankóliára, a depresszióra.

Ennek tünetei a megnövekedett étvágy, fõleg a szénhidrátok felé, a fáradékonyság, a lustaság, és az álmosság. Ilyenkor kevesebbet vagyunk a szabadban, és kevesebbet mozgunk. Kevesebb friss gyümölcshöz és zöldséghez is jutunk, mivel télen nálunk nem teremnek, így drágábbak és sokan nem vásárolják meg.
 

Mit tehetünk tehát, hogy télen is egészségesek maradjunk?
 

Elsõ sorban a táplálkozásra kell odafigyelnünk. Ne sajnáljuk a pénzt a citrusfélékre, fogyasszunk minden nap, ha csak tehetjük. A hagymát, fokhagymát könnyû tárolni, és jótékony hatással vannak az egészségre. A befõtt, kompót, habár nem olyan, mint a friss gyümölcs, de mivel télen ezekhez könnyebb hozzájutni, fogyasszuk elõszeretettel.

A táplálkozás mellett, a mozgásnak van a legfontosabb szerepe a téli egészség megõrzésében. Amennyiben csak tehetjük, használjuk ki a nappali órákat sétára, szaladásra, biciklizésre. Fontos, hogy rendszeresen töltsünk némi idõt a szabadban, már csak a depresszió elkerülése érdekében is. Öltözzünk jól fel mindig, a megfázás okozta betegségeknek hosszú távon súlyosabb következményei is lehetnek. Nem kell a telet passzívan tölteni, hisz nem vagyunk medvék, hogy végig aludjuk.

Próbáljuk ki a téli sportok egyikét, lehet, hogy megkedveljük, és így aktívan tölthetjük a hideg hónapokat is.
Fogyasszunk sárgarépából, burgonyából, kelkáposztából és a hagymafélékbõl minél többet, mert ezek vitaminokban, rostban gazdag ételek. Emellett nagyon jó alapanyagai leveseknek, fõzelékeknek, de köretként is ott lehetnek sült húsok mellett, ha épen nincs kedvünk salátaként nyers formában rágcsálni õket.
Igen népszerû és bizony egészségünk szempontjából fontos anyagokat tartalmazó, magas tápértékû és hihetetlenül finom zöldség a sütõtök. Már gyermekkorunk legkedveltebb íze is a sütõtökpüré volt, felnõttként pedig nemcsak sütve, hanem salátában, vagy krémlevesként is fogyaszthatjuk. Természetesen az egészséges ételek gyakrabban való fogyasztása mellett a megfelelõ öltözékrõl sem feledkezzünk meg, hiszen belülrõl és kívülrõl egyaránt óvnunk kell szervezetünket!
 

http://www.ngo.hu
www.eletstilus.com
 

Összes látogató száma: 582036
Jelenleg 27 látogató tartózkodik az oldalon.
  Ezt az oldalt 4742747 alkalommal jelenítették meg,
ebből az egyedi letöltés 1171278 db.
  Impresszum Oldaltérkép Adatvédelem Szerzői jogok Felhasználási feltételek Hirdetési árak