lenti.hu / Hírek
 
KezdőlapHírekLenti városaÖnkormányzatKözérdekű információkTurizmusProgramokFotóalbumVideóalbumCégadatbázisKözérdekű adatokHelyi értéktárVálasztásokTemető megszüntetés

A Lenti Arany János Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola épületének energetikai korszerűsítése

Gönczi Ferenc Gimnázium és Szakközépiskola épületének energetikai korszerűsítése

A Lenti Napközi Otthonos Óvoda és Bölcsőde, és a lentiszombathelyi Kultúrotthon épületenergetikai fejlesztése
 
Regisztráljon, és adja fel apróhirdetését ingyen!
 
 
Keresendő szavak:
Keresés helye:
 
 
További háttérképek...
 
 
 
 Hír és hozzászólások Hírek
Télen is egészségesen2012. December 7. 8:26

Télen, a hideg miatt, sokkal gyakoribbak a megfázásos betegségek, mint a meleg hónapokban. A depresszió kialakulásának esélye is jóval nagyobb ebben az időszakban, aminek leginkább a kevés ideig tartó nappali fény a magyarázata. A sötétben, ugyanis megváltozik a szervezet működése, és hajlamosabbak leszünk a melankóliára, a depresszióra.

Ennek tünetei a megnövekedett étvágy, főleg a szénhidrátok felé, a fáradékonyság, a lustaság, és az álmosság. Ilyenkor kevesebbet vagyunk a szabadban, és kevesebbet mozgunk. Kevesebb friss gyümölcshöz és zöldséghez is jutunk, mivel télen nálunk nem teremnek, így drágábbak és sokan nem vásárolják meg.
 

Mit tehetünk tehát, hogy télen is egészségesek maradjunk?
 

Első sorban a táplálkozásra kell odafigyelnünk. Ne sajnáljuk a pénzt a citrusfélékre, fogyasszunk minden nap, ha csak tehetjük. A hagymát, fokhagymát könnyű tárolni, és jótékony hatással vannak az egészségre. A befőtt, kompót, habár nem olyan, mint a friss gyümölcs, de mivel télen ezekhez könnyebb hozzájutni, fogyasszuk előszeretettel.

A táplálkozás mellett, a mozgásnak van a legfontosabb szerepe a téli egészség megőrzésében. Amennyiben csak tehetjük, használjuk ki a nappali órákat sétára, szaladásra, biciklizésre. Fontos, hogy rendszeresen töltsünk némi időt a szabadban, már csak a depresszió elkerülése érdekében is. Öltözzünk jól fel mindig, a megfázás okozta betegségeknek hosszú távon súlyosabb következményei is lehetnek. Nem kell a telet passzívan tölteni, hisz nem vagyunk medvék, hogy végig aludjuk.

Próbáljuk ki a téli sportok egyikét, lehet, hogy megkedveljük, és így aktívan tölthetjük a hideg hónapokat is.
Fogyasszunk sárgarépából, burgonyából, kelkáposztából és a hagymafélékből minél többet, mert ezek vitaminokban, rostban gazdag ételek. Emellett nagyon jó alapanyagai leveseknek, főzelékeknek, de köretként is ott lehetnek sült húsok mellett, ha épen nincs kedvünk salátaként nyers formában rágcsálni őket.
Igen népszerű és bizony egészségünk szempontjából fontos anyagokat tartalmazó, magas tápértékű és hihetetlenül finom zöldség a sütőtök. Már gyermekkorunk legkedveltebb íze is a sütőtökpüré volt, felnőttként pedig nemcsak sütve, hanem salátában, vagy krémlevesként is fogyaszthatjuk. Természetesen az egészséges ételek gyakrabban való fogyasztása mellett a megfelelő öltözékről sem feledkezzünk meg, hiszen belülről és kívülről egyaránt óvnunk kell szervezetünket!
 

http://www.ngo.hu
www.eletstilus.com
 

Összes látogató száma: 570257
Jelenleg 105 látogató tartózkodik az oldalon.
  Ezt az oldalt 4659326 alkalommal jelenítették meg,
ebből az egyedi letöltés 1133862 db.
  Impresszum Oldaltérkép Adatvédelem Szerzői jogok Felhasználási feltételek Hirdetési árak